Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Προσοχή... η ανάρτηση είναι αισιόδοξη!!!

  Ήρθαν τα Χριστούγεννα!!! Μα πότε πέρασε ένας χρόνος... Ένας δύσκολος χρόνος, που για μένα ξεκίνησε πολύ άσχημα, συνέχισε το ίδιο δύσκολα και δυσάρεστα αλλά από το καλοκαίρι και μετά, με γλύκανε με όμορφες στιγμές και αρκετές χαρές. Χαρές μικρές, όπως συνηθίζουμε να λέμε, αλλά η χαρά δεν μετριέται. Είναι απλά χαρά! Γιατί, όπως όλα τα πράγματα, έτσι κι αυτή, είναι σχετική. Θεωρώ πως όσοι περιμένουν σπουδαία γεγονότα και συγκλονιστικά για να χαρούν, θα περάσουν λίγες όμορφες στιγμές στη ζωή τους. Όσοι μπορούν να ευχαριστηθούν με τα μικρά πράγματα της καθημερινότητας, με τη γλύκα των στιγμών, με την επίτευξη των μικρών στόχων, αυτοί ζουν πραγματικά. Όσοι χαμογελούν σ'ένα ζωηρό και βιαστικό σύννεφο, όσοι ενθουσιάζονται με το φως του ήλιου που χαράζει, όσοι χαμογελούν στην εικόνα ενός μικρού μπόμπιρα... αυτοί δεν έχουν να φοβηθούν τίποτα. 

Λεπτομέρεια από το στολισμένο τζάκι μας.


  Τον τελευταίο καιρό έχει αρχίσει να με εκνευρίζει η μιζέρια μας. Συναντώ όλο και περισσότερους ανθρώπους, που ενώ δεν συμβαίνει κάτι τρομερό στη ζωή τους, στην ερώτηση ''τι κάνετε;'' αρχίζουν να κουνούν το κεφάλι τους απελπισμένοι, λέγοντας ''τι να κάνουμε, την παλεύουμε... προσπαθούμε... επιβιώνουμε... κλπ'' με ύφος απελπισίας και μελαγχολίας. Μα ο κόσμος περνάει δύσκολα, θα μου πείτε, έχει βάσανα, τα βγάζει δύσκολα πέρα. Ναι... αυτοί που βασανίζονται οκ... αλλά εγώ βλέπω τους πάντες να'χουν αυτά τα μούτρα. Άνθρωποι που και δουλειά έχουν, και σπιτάκι και ζεστό φαγάκι. Ναι, δεν φτάνουν μόνο αυτά... 

Κι από την άλλη πλευρά του τζακιού.


  Ζούμε μια δύσκολη περίοδο στη χώρα μας, μας αδίκησαν, μας έκλεψαν, μας άλλαξαν τα φώτα. Οι γονείς μας και οι παππούδες μας πέρασαν πολέμους, έζησαν πιο δύσκολα από μας. Άνθρωποι διώχτηκαν από τα σπίτια τους, από τις χώρες τους... ο κόσμος είναι σκληρός κι άδικος... πάντα ήταν! Και; Τι θα κάνουμε τώρα; Θα κλαίμε όλη μέρα; Ήμαρτον βρε παιδιά. 
  
Και μια φωτισμένη του γωνίτσα.

  Σου λέει...μα πως να χαρείς όταν δίπλα σου υπάρχει τόσος πόνος; Πάντα υπήρχε πόνος δίπλα μου κι αν δεν ήταν δίπλα μου ήταν παραδίπλα μου... αλλά τότε ποιος νοιαζόταν... Πρέπει να πεινάει ο γείτονας για να λυπηθώ; Οι άνθρωποι που ζουν σε άλλες χώρες και πεινούν αιωνίως και πεινούν πραγματικά είναι άλλη κατηγορία; Όμως ο πραγματικός φόβος είναι μη φτάσει σε μας... έτσι δεν είναι. Αφού είναι δίπλα θα'ρθει κι εδώ... αυτό μας νοιάζει, όχι ο πόνος του άλλου... Και βέβαια λυπάμαι και προσπαθώ να βοηθήσω και συμμετέχω σ'ό,τι μπορώ και νευριάζω και πικραίνομαι και μου την δίνει η αδικία... και όλα αυτά τα κάνω και με το παραπάνω. Αλλά... χαμογελάω και χαίρομαι τη ζωή μου. 

Ένας μικρούλης σκυλάκος τρέχει στο χιόνι.

  Αυτή τη ζωή με το τριψήφιο εισόδημα, που όταν το παίρνουμε (διότι το κάθε πρώτη του μηνού πάει πέρασε προ πολλού...χαχα...), προσπαθούμε να το ρυθμίσουμε ώστε να ζούμε ως οικογένεια, αξιοπρεπώς. Αλλά το έχουμε... δεν θα σκέφτομαι τι θα κάνω όταν το χάσω κι αυτό. Ούτε αν είχα αυτά που έπρεπε, τι ωραία που θα ήταν η ζωή μου. Ζω κι ευχαριστιέμαι αυτά που έχω. Τα λίγα... τα ελάχιστα. Έχω άλλα πλούτη και δεν εννοώ τα φυσικά μου χαρίσματα που είναι ούτως ή άλλως πολλά....αχαχα... 

Κοίταξε στο βάθος! Είναι ο Άγιος Βασίλης...χοχοχο...

  Ζούμε πλέον στη χώρα της κατάθλιψης... μια αρρώστιας που χειρότερή της δεν υπάρχει. Σκεφτείτε λίγο... παλιά που οι δυσκολίες ήταν πολύ μεγαλύτερες και η πείνα ήταν πραγματική και γίνονταν πόλεμοι... κατάθλιψη γιατί δεν υπήρχε; Θα σας πω εγώ. Γιατί η αγάπη ήταν αληθινή, γιατί οι πρόγονοί μας δεν αντιστοίχιζαν πάντα την ποιότητα ζωής (που το ακούω συνεχώς και μου τσακίζει τα νεύρα) με τα χρήματα.

Χιονίζει αλλά τα παιδιά βγήκαν να πουν τα κάλαντα.

  Ο πατέρας μου έπαιρνε (όταν έπαιρνε) ένα μικρό μεροκάματο εργάτη, αλλά μπορούσε να στήσει γλέντι στο δευτερόλεπτο με δυο φίλους και δυο γείτονες. Τηγάνιζαν μισό κιλό ψάρια, άνοιγαν και δυο μπύρες και περνούσαν όμορφα. Δεν τους ένοιαζε αν είχαν δεκαπέντε διαφορετικά είδη φαγητού στο τραπέζι, ούτε αν είχαν καν τραπεζομάντιλο. Ούτε αν οι κουρτίνες ταίριαζαν με το σαλόνι... άσε που σαλόνι δεν είχαν καθόλου...χαχα... 


Έτοιμος κι ο χιονάνθρωπος!

 Τώρα σου λέει οι ανάγκες είναι άλλες... και ποιος τις ορίζει τις ανάγκες; Εμείς μόνοι μας δυσκολεύουμε τη ζωή μας, θεωρώντας απαραίτητα πράγματα περιττά. 
  Αν με αφήσετε σήμερα θα μιλάω μέχρι την πρωτοχρονιά... Αλλά μου δόθηκε αφορμή από χθες που είδα να τα βάζουν πολλοί με μια ομάδα παιδιών, εθελοντών, που προσπαθούν να στολίσουν την άχρωμη πόλη μας. Οι Ατενίστας έχουν κάνει πολλές δράσεις κι έχουν δώσει χρώμα στις πιο άχαρες συνοικίες της Αθήνας. Είναι αυτοί που συμμετείχαν στο πρότζεκτ του Δήμου Αθηναίων κι έντυσαν τα δέντρα και τα παγκάκια με πουλόβερ. Κι έγραψαν διάφοροι πως αυτά είναι αηδίες και καραγκιοζιλίκια και πως χάλασαν το μαλλί ενώ έπρεπε να πλέξουν πουλόβερ για τους άστεγους. Ρε παιδιά έλεος!!! Υπάρχουν άπειρες οργανώσεις και σωματεία και οι ίδιοι οι δήμοι συγκεντρώνουν ρούχα, και προσφέρουν συσσίτια για τους άπορους... και μπαζάρ γίνονται ατελείωτα. Κι άλλα τόσα να γίνουν... οκ... Το πρόβλημα όμως δεν λύνεται  έτσι, απλά βοηθάς όσο μπορείς τον διπλανό σου που υποφέρει και του απαλύνεις τον πόνο. Σπουδαίο σίγουρα... αλλά... Μια δράση που έγινε για να δώσει λίγο χρώμα (άσχετο αν το αποτέλεσμα θεωρείται καλόγουστο ή όχι... αυτό είναι προσωπική άποψη του καθενός) στο γκρίζο γύρω μας... χωρίς ουσιαστικό κόστος... αυτή μας έφταιξε; Να ξεστολίσουμε τα πάντα τότε... να σβήσουμε και τα πανέμορφα, ομολογουμένως ,στολισμένα δεντράκια της πλατείας Συντάγματος και να κάτσουμε στα σκαλιά να κλαίμε τη μοίρα μας. Και που και που ένας να πηδάει στον Αμαλίας να τον πατάνε τα τρόλεϊ... Έτσι κάποτε ίσως μας λυπηθούν και μας βγάλουν το χαράτσι των σπιτιών.

Ας πάρουμε τον δρόμο ν'ανεβούμε μέχρι το εκκλήσάκι.

   Α, και που 'στε όλοι εσείς που συμπάσχετε με τους άστεγους... όταν έρθουν οι εκλογές και ο βουλευτής της περιφέρειάς σας, σας βάλει το μικρό στη θεσούλα που παρακαλούσατε χρόνια τώρα... ξαναψηφίστε τον... γιατί ως εκεί φτάνει η ευαισθησία όλων μας... μόλις βολευτεί ο κώλος μας τα ξεχνάμε όλα. Και πείτε μου πως δεν θα δεχτείτε... πως θα είστε άνεργος και θα'ρθει κάποιος να σας προσφέρει, με αντάλλαγμα φυσικά, μια θέση κι εσείς θα πείτε όχι. Το κακό έχει βαθιές ρίζες... πρέπει να σκάψουμε πολλά χιλιόμετρα μέσα μας για να το ξεριζώσουμε... 

Το Χριστουγεννιάτικο χωριό μας!

  Εγώ λοιπόν αυτά τα Χριστούγεννα λέω να τα απολαύσω... χωρίς ενοχές. Και δεν θέλω δεκάρα τσακιστή παραπάνω... να τα πάρουν όλα και να τα κάνουν σπίτια κι αυτοκίνητα και κότερα. Ευτυχισμένοι δεν θα γίνουν ποτέ. Εγώ όμως είμαι!!!

 ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ!!!

Επί του πιεστηρίου:
Μόλις διάβασα https://twitter.com/atenistas πως οι Ατενίστας δεν είχαν καμία σχέση με τη συγκεκριμένη κίνηση. Άλλη μια φορά που βιαστήκαμε να βγάλουμε συμπεράσματα και να κατηγορήσουμε ανθρώπους που δεν γνωρίζουμε. Τα ΄΄καλά'' του διαδικτύου. Σε δευτερόλεπτα αναπαράγονται ειδήσεις, γράφονται σχόλια, φτιάχνονται ατάκες (κάπου διάβασα να τους λένε πουλοβερίστας!), χωρίς να γίνει κανένας έλεγχος. Η θέση μου φυσικά παραμένει ίδια.


Σχόλια

  1. ΚΑΙ ΠΑΝΤΑ ΝΑΣΑΙ,στο εύχομαι απο καρδιάς και συμφωνώ ΠΑΝΤΑ μ όσα λες,γιατί τάχεις επεξεργαστεί και διατυπώσει άψογα και προπάντων δε τα λες εκ του ασφαλούς
    Φιλάκια πολλά ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μακάρι Χαρά μου ... κι εγώ κι εσύ κι όλος ο κόσμος!!! Έχω όλα όσα χρειάζομαι. Σίγουρα πολλά περισσότερα από πολλούς. Αλλά πολύ λιγότερα από άλλους τόσους που όλη μέρα γκρινιάζουν και τρώγονται με τα ρούχα τους. Χαρουλάκι μου χρόνια πολλά! Καλά Χριστούγεννα να περάσετε! Σ'αγαπώ πολύ!!!

      Διαγραφή
    2. Εμ πες τα χρυσόστομη.. !!!!........δεν πιστεύω να νομίζεις οτι αυτό είναι το σχόλιο μου;;χι.χι.

      Διαγραφή
  2. ΓΕΙΑ ΣΤΟ ΣΤΟΜΑ ΣΟΥ ΜΑΡΑΚΙ ΜΟΥ!!!
    ΕΧΕΙΣ ΠΟΛΥ ΔΙΚΙΟ!!! ΚΑΤΑΦΕΡΑΝ ΝΑ ΜΑΣ ΡΙΞΟΥΝ ΣΤΑ ΜΑΥΡΑ ΤΑΡΤΑΡΑ ΚΑΙ ΑΝ ΔΕΝ ΑΝΤΙΔΡΑΣΟΥΜΕ ΜΕ ΛΙΓΟ ΧΡΩΜΑ ΚΑΙ ΧΑΜΟΓΕΛΟ , ΘΑ ΜΕΙΝΟΥΜΕ ΕΚΕΙ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ!!!
    ΚΑΝΟΥΜΕ Ο,ΤΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΙΓΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΜΕ ΚΙ ΑΛΛΟ!!!
    ΕΧΟΥΜΕ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΓΙΟΡΤΑΣΟΥΜΕ ΜΕ ΤΙΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΝΑ ΧΑΡΟΥΜΕ !!!!!
    ΕΥΧΟΜΑΙ ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΠΑΝΤΑ ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΧΑΡΟΥΜΕΝΟΙ!!!!!!
    ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ!!!!!!
    ΠΟΛΛΑ ΦΙΛΙΑ!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρένα μου είσαι απ'αυτούς που αντιδρούν δημιουργικά και που παράλληλα φροντίζουν να προσφέρουν όσα μπορούν κι ακόμη περισσότερα. Ναι, έχουμε δικαίωμα να χαμογελούμε. Όλοι οι άνθρωποι έχουν. Μακάρι να μην υπήρχε δυστυχία. Αλλά να κλαίμε μέσα στα ζεστά μας σπίτια και με τις κατσαρόλες γεμάτες... αυτό είναι αχαριστία. Καλά Χριστούγεννα!!! Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  3. Δε σε πιστεύω!!! Τι λογοδιάρροια ήταν αυτή! ΜΠΡΑΒΟ!!! Μπράβο που ΜΟΥ τα 'πες ,γιατί κάτι τύποι σαν και μένα, που γεννήθηκαν με την ενοχή στο μάτι, δεν αφήνονται να χαρούν, λες και χρωστάνε της μιζέριας. Έχεις δίκιο ρε γαμώτο, νισάφι πια! Η ζωή είναι λίγη για να την ξοδεύουμε σε θρήνους και καταθλίψεις.
    Να ' σαι καλά Μαρία, μου έφτιαξες τη διάθεση! Χρόνια Πολλά, Καλά Χριστούγεννα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ούτε εγώ σε πιστεύω.... με τέτοιο όνομα και δεν χαμογελάς;;; Χαχα... πολύ χαίρομαι που σου έφτιαξα τη διάθεση. Κάνε τις εσωτερικές διεργασίες σου κι εύχομαι να γίνεις το πιο αισιόδοξο και χαρούμενο πλάσμα του κόσμου!!! Καλά Χριστούγεννα!

      Διαγραφή
  4. χρονια πολλα γλυκια μου!!καλα χριστουγεννα!.
    ...irida...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΈΔΩΣΑ ΠΡΟΣΟΧΉ ΣΤΟΝ ΤΙΤΛΟ και...προχώρησα!!!Μαρία ΜΠΡΑΒΟ!!!!
    Η ΠΡΩΤΗ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ, μόνο απο μία ζωγράφο μπορεί να αποτυπωθεί λεκτικά έστι!!!αλλα ανήκω κι εγω σ΄αυτούς που δεν έχουν να φοβηθούν τίποτα, που χαμογελούν στο σύννεφο, που μετρούν 67 μερες ως την ΑΝΟΙΞΗ!!!... μες τον χειμώνα μιλάμε για .ΑΝΟΙΞΗ; θα μου πείτε! Γιατί όχι; ενας μεγάλος-ατελείωτος μήνας, κι ένας μικρός,-ούτε καν δίσεκτος- συν κατι μερες απο τον παλιο χρόνο,και τσούπ! άνοιξη!!!
    παω στον στολισμό σου! ακόμα και ο ΠΙΝΟΚΙΟ, βλεπει μακρια, σκεπτόμενος....όχι άλλα ψέμματα......χαχαχα, παίρνουμε το λεωφορειάκι της ελπίδας, όπως εκεινα τα λεωφορεία παλια, που μεταφερει λουλουδένια όνειρα, το βλέπω τα εχει ζωγραφισμενα απ εξω, και..όπου μας βγάλει! προορισμος,ή ζωή!!!!και συμφωνώ για την ποιότητα ζωής, με την άποψή σου! Καλά ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ!!! και του χρόνου με υγεία!!!
    θα ΄΄εγραφα κι άλλα...αλλα ας μην κανω ανάρτηση σε ξένο σπιτακι!!!(ξενο? ειπα ξένο; αντε καλε!!! όλα δικα μας είναι εδω.,,. ολόκληρο φωτισμένο χωριό στήθηκε για χάρη μας!!!πανέμορφο ομολογώ! και ομολογώ επισης συγχαρητήρια για την αισιόδοξη ανάρτησή σου, την είχαμε όλες και όλοι ανάγκη!!πολλά πολλά φιλιά!!και...όσο υπάρχει ενας μπόμπιρας στο σπίτι, καθημερινά είναι ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να γράφεις όσα θες κι αισθάνεσαι Βαρβαρούλα! Είσαι όλη ένα χαμόγελο και όπως λένε αυτούς που χαμογελούν μη τους φοβάσαι... ούτε οι ίδιοι έχουν να φοβηθούν τίποτα, όπως λες κι εσύ! Μου άρεσε η εξήγηση των στολιδιών μου...χαχα... Στην παρατηρητικότητα δεν σε ξεπερνά κανείς εδώ μέσα!!! Καλά Χριστούγεννα σου εύχομαι με όλη μου την καρδιά!

      Διαγραφή
  6. Ε, μα πες τα χρυσόστομη! Πες τα επιτέλους!
    Ευχομαι να ζήσεις τις γιορτές όπως τις ονειρεύεσαι και να μην αφήσεις κανένα γρουσούζη και γκρινιάρη να σου τις χαλάσει!
    Δεν κλείνουμε τα μάτια στα προβλήματα, βοηθάμε και όπου μπορούμε αλλά δεν προκειται να βοηθήσουμε κανέναν αν μιζεριάσουμε.
    Φιλιά πολλά καρδιά μου, στελνω όλη μου την αγάπη στο σπιτικό σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου Νικούλα!!! Ξέρεις όταν κάποιοι δεν λένε όλη την ώρα τον πόνο τους, ο κόσμος νομίζει πως ζουν συνεχώς σε σαπουνόπερα, πως δεν έχουν προβλήματα, πως είναι όσα πάνε κι όσα έρθουν. Το αντίθετο... όσοι δεν μιλούν βιώνουν τα χειρότερα. Οι μεγάλοι πόνοι δεν ξεφουρνίζονται δεξιά κι αριστερά. Έτσι Νικούλι μου; Φιλιά πολλά κοριτσάκι. Να περάσετε τα ομορφότερα και τα πιο γλυκά Χριστούγεννα της ζωής σας!

      Διαγραφή
    2. Ξαναδιαβάζω αυτά που γράφεις, έχεις τόσο δίκιο.
      Πήγα κι άλλαξα λιγάκι την ανάρτηση, οι τουρτες θα επανέλθουν προσεχώς, τη θέση τους πήρε ένα κείμενο που συμφωνεί μ' αυτά που λές!
      Σε φιλώ!

      Διαγραφή
    3. Καλέ άσε την τούρτα κάτω... και δεν πρόλαβα να φάω...χαχαχα...Πάω να ξαναδώ Νικούλα...

      Διαγραφή
  7. Το ξεκίνησες χαλλλλαρά και στο τέλος το έφτασες.."...εσύ κι ο γρύλος σου"! Χαχα!! Αν δεν έκλειναν νοσοκομεία και σχολεία Μαρία, όλα θα τα παλεύαμε πιο εύκολα. Στα υπόλοιπα πάω πάσο. Όσο για τις υπέροχες φωτό σου.....είσαι σίγουρη ότι δεν είναι ζωγραφική, από ένα υπέροχο Μολυβένιο Κορίτσι που ξέρω;; Χαχα!!!! Καλά Χριστούγεννα και πολλά φιλιά! :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συμφωνούμε απόλυτα Πέτρινο κορίτσι... Αν δεν βαριέσαι δες εδώ... https://www.facebook.com/notes/maria-villioti/%CF%83%CE%BA%CE%AD%CF%88%CE%B5%CE%B9%CF%82/470464166373132
      Όχι βρε δεν είναι ζωγραφιές... αν και μια φωτό απ'αυτές την περιτριγυρίζω...χαχα... Να περάσεις όμορφα κορίτσι! Άσχετο... θέλω το μέιλ σου και δεν το βρίσκω!!! Στείλε μου κάτι να το΄χω... Το δικό μου είναι στην επικοινωνία... Φιλάκιαααααααααααα

      Διαγραφή
    2. Και το δικό μου εκεί είναι καλό μου! Φάτσα κάρτα, που κοιτάς;; Αλλά στο στέλνω:
      pio.pistos.filos@gmail.com
      Φιλιά κι ευχές πολλές!! :)))

      Διαγραφή
    3. Μόλις το διάβασα Μαρία! "Τα μεγάλα πνεύματα" θα λέγαμε με χιούμορ, αν δεν ήταν τόσο τραγική η πραγματικότητα...:( Πάντως εγώ δεν έχω facebook......:(

      Διαγραφή
  8. Η πένα σου ζωγράφισε το ίδιο όμορφα με τα πινέλα σου ή με τα μολύβια σου!!!!!! Να περάσεις όμορφα... χαρούμενα... ευτυχισμένα Χριστούγεννα γεμάτα αγάπη!!!!! Πολλά φιλιά!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βικούλα μου χίλιες ευχές κι από μένα σ'όλη την οικογένεια!

      Διαγραφή
  9. ΜΡΑΒΟ ΜΑΡΙΑ ΕΓΡΑΨΕΣ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΓΩ ΜΑ ΔΕΝ ΤΟΛΜΩ ΝΑ ΤΑ ΓΡΑΨΩ....ΣΟΥ ΕΥΧΟΜΑΙ ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΜΕ ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΠΑΝΤΑ ΝΑ ΧΑΜΟΓΕΛΑΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Πάνσοφα τα λόγια σου αγαπητή μου Μαρία.
    Μόνο εμείς που περάσαμε πολύ πιο δύσκολες καταστάσεις μπορούμε να έχουμε τρόπο αντιμετώπισης.
    Κοιτάξτε τη ζωή στα μάτια. Παραμερίστε στην άκρη ό,τι δεν σας αρέσει και αγκαλιάστε αυτά που σας αρέσουν και ας είναι και λίγα. Αυτό είναι το κέρδος.
    Χρόνια σου πολλά Μαρία μου και εύχομαι να απολαύσεις τούτες τις ξεχωριστές μέρες.
    Την αγάπη μου και νάσαι καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν πρέπει να χάνουμε λεπτό από την ζωή μας Ντένη μου. Όχι φυσικά αδιαφορώντας και γυρίζοντας το κεφάλι μας μακριά από την δυστυχία... Αλλά κι αυτό είναι ζωή. Να μπορείς να προσφέρεις και να παίρνεις χαρά κι απ'αυτό. Καλά να περνάς. Χρόνια πολλά.

      Διαγραφή
  11. Χρόνια Πολλά Μαρία μου!!!
    Μου αρέσει όπως τα λές...και συμφωνώ.
    Χάρηκα που το διάβασα και σου εύχομαι να συνεχίσεις να είσαι ευτυχισμένη!...κι`εγώ είμαι!
    Καλά Χριστούγεννα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σου εύχομαι να 'σαι πάντα Χρυσούλα μου! Γλυκό κοριτσάκι να χαίρεσαι τους αγαπημένους σου και να περνάς όμορφα!

      Διαγραφή
  12. Συμφωνώ σε όλα, και τα προσυπογράφω, εκτός από την κίνηση των πλεκτών στα δέντρα...ούτε καν όμορφο δεν είναι εδώ που τα λέμε και τα δέντρα κρύβουν...χρειάζονται τα δέντρα τις ανοησίες των ανθρώπων?, αναρωτιέμαι και είμαι καλοπροαίρετος άνθρωπος...
    Καλά Χριστούγεννα, φωτεινά και στολισμένα (γιατί λέω πολλά ναι στα στολίσματα), και χρόνια πολλά με υγεία κι ευτυχία πάντα!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν θα διαφωνήσω Μαράκι... το θέμα της αισθητικής είναι υποκειμενικό. Υπάρχουν πολύ χειρότερες ανοησίες όμως για να μας ταρακουνήσουν. Να δίνουμε στο κάθε τι, αξία ανάλογη του μεγέθους του! Εύχομαι τα καλύτερα και σε σένα και σ'όσους αγαπάς. Να'σαι καλά!

      Διαγραφή
  13. Πολύ γλυκό το χριστουγεννιάτικο σκηνικό !!!!!!!
    Χρόνια Πολλά Μαρία μου, με υγεία και
    πολλή πολλή αγάπη !!!!!
    Σε φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σοφάκι μου εύχομαι να περνάς όμορφα αυτές τις μέρες και γενικώς! Να χαίρεσαι την οικογένειά σου. Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  14. !! Μαρακι μου..ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΚΑΛΆ και ναί... με χαμόγελο.. ....καλά που είσαι και εσύ και γράφεις αυτά που θέμε να πούμε αλλά δεν ξέρουμε τον τρόπο να το κάνουμε...τόσο όμορφα και κατανοητά...η πένα σου ζωγράφισε πάλι....έπρεπε να με έβλεπες από μια μεριά ..χι.χιχ. που οσο διάβαζα τόσο συμφωνούσα κουνώντας το κεφάλι σαν να ήσουν μπροστά μου.....χι.χι..... εμά πιά με αυτήν την μιζέρια...μήπως κατά βάθος μας κάνει καλό αυτή η κρίση να γυρίσουμε και λίγο προς το εγώ μας...και να κοιτάξουμε για πιο αξιόλογα απλά πράγματα αξίες που χάσαμε ..όπως αγάπη...σεβασμός..ευγένεια...στους μεγαλύτερους ανθρώπους .... αλληλεγγύη...όπου μπορούμε και όταν μπορούμε .. ας κάνουμε την ζωή μας.. πιο απλή και πιο αξιόλογη...Μαράκι μου και του χρόνου... φιλακια πολλα να περασεις πολύ ομορφα.. με τους αγαπημένους σου. .....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρούλα μου μακάρι να μας μείνουν και τα καλά απ'αυτό που ζούμε. Δεν πιστεύω και πολύ στα θαύματα... ειδικά σ'ό,τι έχει να κάνει με το ανθρώπινο είδος και τα κακά του χαρακτήρα του. Αλλά σίγουρα κάποιοι θα βάλουμε μυαλό. Να περνάτε καλά. Φιλάκια σε όλους!

      Διαγραφή
  15. Χρόνια πολλά Μαρια, καλές γιορτές να περάσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κατερίνα μου χρόνια πολλά και καλά και σε σένα. Τα φιλιά μου και την αγάπη μου.

      Διαγραφή
  16. Καλά Χριστούγεννα και καλές γιορτές.
    Πράγματι, αφού γκρινιάσουμε πολύ, αφού στερηθούμε αρκετά,
    πρέπει να συνειδητοποιήσουμε πως μπορούμε κι έτσι να περάσουμε καλά
    κι ας είναι πιο απλά.
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μόνο απλά είναι καλά Φλώρα μου! Όπως λέει και το Πετροκόριτσο πιο πάνω... για τα νοσοκομεία και τα σχολεία αξίζει να παλέψουμε. Αυτά πρέπει να κρατήσουμε. Όλα τ'άλλα περισσεύουν. Να'σαι καλά. Χρόνια πολλά!

      Διαγραφή
  17. Χρονια πολλα Μαρια μου,οντως ευτυχια ειναι να μπορουμε να προσαρμοζομαστε στη καθημερινοτητα μας και να αντλουμε ευχαριστηση απο τα τοσοδουλικα ομορφα γυρω μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς το κορίτσι που το'χουμε χάσει τόσο καιρό! Εύχομαι πολλά πολλά τοσοδούλικα στη ζωή σου Άφρα μου! Φιλιά πολλά.

      Διαγραφή
  18. Χρόνια Πολλά Μαρία, γεμάτα με κάθε ευλογία και χαρά !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να'σαι καλά Στέλιο. Χρόνια πολλά και σε σένα. Ουσιαστικά και απολαυστικά!

      Διαγραφή
  19. Και μέχρι την Πρωτοχρονιά να έγραφες εγώ δε θα βαριόμουν να σε διαβάζω....είναι τόσο αληθινά όσα γράφεις Μαρία μου!!!
    Εύχομαι να είσαι το ίδιο ευτυχισμένη, αισιόδοξη και χαρούμενη πάντα.......και ναι το πιστεύω κι εγώ.....αυτό το συννεφάκι που φεύγει βιαστικά μέσα σε δευτερόλεπτα έχει τεράστια δύναμη και μπορεί να μας δώσει άπειρη ευτυχία, αρκεί να προλάβουμε να το δούμε!!!
    Χρόνια Πολλά σ΄όλη την οικογένεια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και για να το δούμε πρέπει που και που να σηκώνουμε το κεφάλι μας ψηλά και να κοιτάζουμε προς το σύμπαν... αν έχουμε και κάποιον να μας κρατά το χέρι για να μη σκουντουφλήσουμε όσο κοιτάζουμε... ακόμα καλύτερα!!! Μπεττουλίνι μου κοίτα ψηλά και μη φοβάσαι τίποτα! Σε κρατάνε γερά. Φιλιά πολλά κοριτσάκι μου!

      Διαγραφή
  20. Χρόνια Πολλά και ευτυχισμένο το νέο έτος με αγάπη, υγεία, αισιοδοξία και μπόλικη υπομονή!!! Αν έχεις χρόνο πάρε μέρος στη ανταλλαγή δώρων στο blog μου...5 μέρες έμειναν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρόνια πολλά και σε σένα. Δυστυχώς δεν θα προλάβω αλλά θα περάσω να δω. Να'σαι καλά!!!

      Διαγραφή
  21. Αααααααααααααααααχχχχχχχχχχχχχχχχχχχ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Σ'ευχαριστώ Μαράκι μου!!! Τα'πες και....ξεθύμανα!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ήταν όλα αυτά που με πνίγουν εδώ και καιρό και τώρα στις γιορτές ακόμα περισσότερο!!! Δεν είναι η μιζέρια της τσέπης μας που μ'ενοχλεί αλλά αυτή της ψυχής μας!!! Κλείστηκαν όλοι στα σπίτια τους και κλαίνε τη μοίρα τους!!! Έλεος!!! Κάποτε ήταν όλοι νεόπλουτοι και τώρα είναι νεόπτωχοι!!! Άλλη Ελλάδα άφησα πριν τρία χρόνια και άλλη βλέπω τώρα!!! Και προλαβαίνω όποιον διαβάσει ότι γράφω: ΔΕΝ ΜΙΛΑΩ ΓΙΑ ΤΑ ΛΕΦΤΑ!!!! Που είναι η αγάπη, που είναι η αγνή φιλία, που είναι η συμπαράσταση, που είναι τα αισθήματα;;;Βαρέθηκα να τα ψάχνω και αηδίασα!!! Κρίμα....
    Χρόνια πολλά καλή μου Μαρία!!! Να τους χαίρεσαι και να σε χαίρονται!!! Να περάσετε όμορφα και αν έρθεις κατά δω -και έχεις χρόνο...- πάρε με τηλ να πιούμε και ένα χειμωνιάτικο καφεδάκι!!! Καλή Πρωτοχρονιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν μου το 'λεγες βρε Μαρινάκι πιο μπροστά, να τα πω μια ώρα αρχύτερα να ησυχάσεις κι εσύ; χαχαχα... Αυτά που λες δεν χάθηκαν τώρα... έχουν χαθεί πολλά χρόνια πριν... όσο οι τράπεζες έδιναν δάνεια για σπίτια κι αυτοκίνητα, όσο τα οικόπεδα φορτώνονταν μεζονέτες, όσο τα περιοδικά γέμιζαν φωτογραφίες μηδενικών, τόσο άδειαζαν οι ψυχές μας κοριτσάκι. Τώρα καλά τα λέμε... για να δω αν κι όταν ανακάμψουμε... θα θυμόμαστε ή θα φάμε τους λωτούς πάλι; Χίλιες ευχές Μαρινάκι μου για σένα και την οικογένειά σου!!! Δεν ήρθαμε καθόλου αυτές τις μέρες. Όμως θα τα πούμε με την πρώτη ευκαιρία σίγουρα. Φιλία πολλά!

      Διαγραφή
  22. Μπράβο σου βρε Μαρία μου!!! Τα είπες έτσι όπως είναι τα πράγματα, με το όνομά τους. Άνθρωπος από τη φύση μου αισιόδοξος, άνθρωπος που και τις πιο δύσκολές μου στιγμές, της πέρασα με χαμόγελο και αισιοδοξία, κόντρα στη δυσκολία της όποιας δοκιμασίας, με ενοχλεί κι εμένα η κλάψα.
    Τώρα ποιος ξέρει; Ίσως και να νομίζουν μερικοί, ότι αυτό το image πρέπει να έχουν. Ποιος ξέρε...
    Πάντως η ζή μια ρόδα είναι, και γυρίζει. Εμείς σαν λαός, ξέρουμε να ζούμε και με τα λίγα. Αλί, σε αυτούς, που δεν μπορούν...
    ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!!!
    Να περάσεις όμορφα τις γιορτινές μέρες, και η καινούρια χρονιά να έρθει, κουβαλώντας για σένα ό,τι καλό και ωφέλιμο!!!
    Με την αγάπη μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου αισιόδοξο κορίτσι! Έτσι να'σαι πάντα Ροδούλα μου. Όπου υπάρχει πραγματική αγάπη, γκρίνια και η μουρτζουφλιά δεν χωράει. Χρόνια πολλά και πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  23. Χρόνια πολλά και καλά Μαρία μου καλά και πάντα δημιουργικά!!!! Φιλάκια πολλά!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Να είσαι! Να είσαι! Πάντα να είσαι!!! Μαζί σου!!!
    ;-)
    Χρόνια πολλά, γλυκιά μου!!!
    Υγεία και πολύχρωμα όνειρα!!!
    ΣΣΣΣΣΜΟΥΤΣ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εσύ να'σαι κορίτσι χαμογελαστό!!! Καλή χρονιά να'χουμε!

      Διαγραφή
  25. Χρόνια πολλά Μαρία με υγεία και πολλές χαρές!!!Η νέα χρονιά να είναι τυχερή και πολύχρωμη όπως τα αγαπημένα σου μολύβια με απίθανες και ξεχωριστές δημιουργίες!!!Χριστουγεννιάτικα φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ γλυκιές οι ευχές σου Έφη μου. Χρόνια πολλά και σε σας! Μόνο όμορφα να φέρει το νέο έτος.

      Διαγραφή
  26. "Ζωγράφισες" και με τη γραφή σου, Μαράκι!! Χρόνια πολλά και καλά, χρόνια ευτυχισμένα και γελαστά, χρόνια χαρούμενα και γεμάτα αγάπη!!
    Το 2014 να σου δώσει ό,τι ξέχασε το 2013!
    Να σου ζήσει και ο Βαθίληθ σου σαν τα ψηλά βουνά!
    Φιλάκια πολλά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να'σαι καλά Πεπούλα! Να χαίρεσαι κι εσύ την οικογένειά σου! Χίλιες ευχές για το νέο έτος!

      Διαγραφή
  27. Μαρία τώρα είδα την ανάρτηση σου και με εκφράζει απόλυτα!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Τι να πω τα είπες όλα!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Φιλάκια πολλά!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρόνια πολλά και καλή χρονιά Ρένα μου! Όλα τα χρειαζόμαστε. Η υπερβολή είναι κακή... Ας χαμογελάσουμε λίγο, το'χουμε ανάγκη!

      Διαγραφή
  28. χρόνια πολλά δημιουργική χρονιά με αισιοδοξία όνειρα και έντονα συναισθήματα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Καλη χρονιαααααααααααααα!να μαστε καλααα να αγοραζουμε υλικα και να δημιουργουμε !ολεεεεεεεεεε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναιιιιιι!!!!!!!! Ο καθένας με τις επιθυμίες του...χαχα... Καλή μας χρωματιστή χρονιά Μισιρλούκο μου!

      Διαγραφή
  30. Καλή χρονιά!!!!!!!! Χρόνια πολλά χαρούμενα και δημιουργικά και πάνω από όλα με ψυχική και σωματική υγεία φιλάκια πολλά !!!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή χρονιά κι από δω Σούλα μου! Σ'ευχαριστώ πολύ για τις ευχές!

      Διαγραφή
  31. Χρόνια πολλά και καλή χρόνια , με υγεία πολλή δημιουργία να έχεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. ΜΑΡΆΚΙ μου...ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ.!!! με υγεια...... ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ..με αγαπη...ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ με χαμογελα πολλα... το 2014....ας είναι η καλυτερή σου.. να την χρωματίσεις όπως μόνο ΈΣΥ ξέρεις..χι.χι. ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ στον Βαθιλάκη τον κούκλο σου φιλακια πολλα απο όλους μας..ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ..!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολλά χαμόγελα Ρουλίτσα μου, ζεστά κι αληθινά! Όταν χαμογελάμε δεν σημαίνει πως δεν έχουμε επίγνωση της τραγικότητας των καταστάσεων... είναι όμως σημάδι θετικής σκέψης και προόδου! Έχω σκοπό να χρωματίσω πολύ φέτος!!! Ευχαριστώ για όλα!

      Διαγραφή
  33. Χρόνια πολλά και καλή χρονιά Τζίνα μου,Μαρία μου με 2014 ευχές για σένα και τους αγαπημένους σου για υγεία, ευτυχία, αγάπη , δημιουργία, αισιοδοξία, χαμόγελα κι΄ότι άλλο επιθυμείς να στο φέρει ο καινούριος χρόνος!!!!
    Φιλιά πολλά!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Πες τα Βρε Μαρία...Τι να συμπληρώσω...Τα είπες όλα!Ας βάλουμε επιτέλους λίγο το μυαλό μας να δουλέψει.Δεν αντέχω τους αχάριστους ανθρώπους και αυτές τις μέρες άκουσα κόσμο να παραπονιέται...με την τσέπη γεμάτη...
    Καλή χρονιά καλή μου ζωγράφε ,να έχεις έμπνευση και με τα μαγικά χεράκια σου να κάνεις θαύματα για ακόμα μια χρονιά!!Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα λέω Λαμπρινούλα μου αλλά όταν ο άλλος δεν θέλει ν'ακούσει, δε πα να σπάσεις τις φωνητικές σου χορδές... μάταια. Καλή χρονιά κοριτσάκι μου, τα καλύτερα και τα ομορφότερα για σένα και την οικογένειά σου!

      Διαγραφή
  35. Σ' ευχαριστώ πάρα πολύ γι' αυτό:
    http://pistos-petra.blogspot.gr/2014/01/blog-post_9317.html

    Φιλάκια πολλά Μολυβένιο Κοριτσάκι! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ Μαρία μου!!!
    Να είναι η χρονιά αυτή για σένα γεμάτη μόνο με καλά: αγάπη, γαλήνη, καλή τύχη και πάνω απ' όλα υγεία!!!
    Φιλιά πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Πάντα έτσι ευτυχισμένη και αισιόδοξη να'σαι. Χρόνια πολλά γεμάτα υγεία και δημιουργικότητα. Το χωριουδάκι απίστευτο!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όσο μπορώ Κατερινάκι. Όλοι έχουμε και τα κάτω μας. Αρκεί να μη τ'αφήνουμε να μας πηγαίνουν στον πάτο. Σ'ευχαριστώ πολύ. Καλή χρονιά!

      Διαγραφή
  38. ΠΕΣ ΤΑ ΜΑΡΙΑ.... ΠΕΣ ΤΑ ΚΑΙ ΞΑΝΑΠΕΣ ΤΑ.....
    Καλή και δημιουργική χρονιά σου εύχομαι!!
    απόλαυσα ιδιαίτερα αυτή την ανάρτηση σου.
    Όλα τα καλά για το 2014....
    Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαριέλα μου καλή χρονιά! Μακάρι να'ναι μια καλή χρονιά για όλους μας! Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  39. Καλή χρονιά με υγεία,χαρά και πολλές δημιουργίες. Το χωριουδάκι σου είναι τέλειο!!! Μου αρέσει πάρα πολύ. Σε προσκαλώ στο σπιτάκι μου http://nefeli9.blogspot.gr να έρθεις να πάρεις ένα βραβείο. Σε περιμένω. Πολλά φιλιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς την Νεφέλη. Καλή χρονιά! Πέρασα και βραβεύτηκα...χαχα. Σ'ευχαριστώ πολύ!

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Το λες κι έκπληξη

Το σαν τα χιόνια δεν φτάνει για να περιγράψει την επιστροφή μου εδώ μέσα. Ούτε φτάνει ούτε είναι και επίκαιρο. Ήθελα τόσο πολύ να επιστρέψω κάνοντας μια ανάρτηση. Είχα κι έχω τόσα πολλά να σας πω. Μα οι μήνες περνούσαν χωρίς στάλα χρόνου για κάτι τέτοιο. Και διάλεξα την ώρα... Μέσα σε μια τρελή κατάσταση προετοιμασίας, όχι μόνο για διακοπές αλλά και πολλών άλλων δραστηριοτήτων μέσα στον Αύγουστο.    Δεν ξέρω γιατί ένιωσα να πιέζομαι τόσο  για τούτη την ανάρτηση. Η φόρτιση των τραγικών γεγονότων στην Αττική; Ίσως. Δεν ξέρω αλλά δεν με χωράει το ΦΒ αυτές τις μέρες. Όχι μόνο δεν με χωράει, με διώχνει κιόλας, μου φέρνει ένα σφίξιμο στο στομάχι κι ένα ανακάτεμα. Αρχικά η φρίκη που αντικρίσαμε όλοι. Εικόνες χειρότερες του πολέμου, έξω από την πόρτα μας! Εφιάλτες που δεν πιστεύαμε πως θα ζούσαμε ποτέ. Κι αμέσως ένα αμυδρό φως, μια Ελλάδα γροθιά συμπαράστασης σ'αυτούς που πόνεσαν και θα πονούν φρικτά για πάντα. Ναι εδώ είμαστε, πρέπει να ξεχάσουμε ό,τι μας χωρίζει και να γίνουμε ένα. 

Αναλογίες προσώπου

  Όπως σας είπα στην προηγούμενη ανάρτηση, σκέφτηκα να φτιάξω μια καινούρια ενότητα στο blog μου. Ποιο θα είναι το περιεχόμενο; Θα είναι κάτι σαν ''μαθήματα'' που θα αφορούν στη ζωγραφική κατά κύριο λόγο. Δεν θα έχουν κάποια σειρά, ούτε θα είναι σε συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα, απλά σκέφτηκα να κάνω ορισμένες αναρτήσεις μεταφέροντας  πράγματα που γνωρίζω και πιστεύω πως θα είναι χρήσιμα για αρκετούς. Προς το παρόν έχω αρκετά θέματα  στο μυαλό μου που θέλω και μπορώ να σας δείξω αλλά θα μπορούσατε να μου προτείνεται κι εσείς κάτι που σας ενδιαφέρει να μάθετε,  κι αν μπορώ να τα επεξεργαστώ.    Μαθήματα σχεδίου και ζωγραφικής παραδίδω πάνω από 10 χρόνια και ξέρω καλά τι δυσκολεύει όσους ξεκινάνε να ζωγραφίζουν. Είναι πολλοί που θέλουν κι έχουν το ταλέντο να ζωγραφίσουν, αλλά μη έχοντας πάει σε κάποια σχολή σχετική, δυσκολεύονται σε κάποια σημεία. Η ιδέα αυτή ,λοιπόν, μου δημιουργήθηκε συζητώντας με φίλη ζωγράφο η οποία μου ζήτησε να τις κάνω κάποια μαθήματα πάνω στα πρ

Μάθημα: Σκίαση 2ο μέρος

  Νομίζω πως πέρασε καιρός από το προηγούμενο μάθημα. Λίγο το πιεσμένο πρόγραμμα το δικό μου, λίγο που σας έπεσε βαριά, απ' ό,τι κατάλαβα, η προοπτική... μας πήραν οι μέρες.   Η προοπτική για όποιον θέλει να ασχοληθεί με την ζωγραφική είναι σημαντικό κεφάλαιο κι όσο κι αν φαίνεται κουραστική και πολύπλοκη, στην πραγματικότητα είναι απλή κι αν την κατανοήσεις σου λύνονται πολλά προβλήματα στο σχεδιασμό. Θα επανέλθω στο θέμα κάποια άλλη στιγμή για να το ολοκληρώσω... είπα να μη σας κουράσω με τις πρώτες κιόλας ζέστες...κι εν αναμονή των εκλογών (σκούρα τα πράγματα).    Σήμερα λοιπόν θα ασχοληθούμε πάλι με την σκίαση. Την προηγούμενη φορά σας μίλησα για το πως σκιάζουμε γεωμετρικά στερεά. Κάθε αντικείμενο που θέλουμε να ζωγραφίσουμε μοιάζει με ένα ή περισσότερα απ'αυτά. Θα σας δείξω μερικά τέτοια αντικείμενα που εύκολα μπορούμε να παρομοιάσουμε με τ'αντίστοιχα στερεά. Την σκίαση την έκανα με μολύβι, για τα οποία σας έχω μιλήσει εδώ . Εσείς μπορείτε να χρησιμοποιήσετε χρ